
ב"ה
פרשת כי תשא
הלוליין והחבל
מסופר על אחד מחשובי חסידי חב"ד שנשלח למחנה עבודה בסיביר בעוון שהפיץ יהדות,זייף מסמכים והבריח אלפי יהודים למחוץ לגבולות רוסיה הקומוניסטית.שם נכח בטקס מיוחד לּכבוד ראשי המחנה בהשתתפות האסירים.מסמר האירוע היה לוליין שהלך על חבל דק מעל תהום של עשרות מטרים, בהליכתו מעבר לעבר הוא מעד וכמעט נפל, אך מיד התעשת והמשיך לנקודת הסיום מלווה במחיאות כפיים סוערות. לאחר ההופעה שאל אותו החסיד. אמור נא לי, איך ייתכן שאינך נופל ?!!!ענה הלוליין: דבר אחד מחזיק אותי! ואם לא אעשה אותו אפול בוודאי. שאל החסיד ומהו?? ענה לו הלוליין מהרגע שאני מניח את רגלי על החבל אני מתרכז בכל כחי בנקודת הסיום ומסתכל רק לשם בלבד. והסיבה למעידתי בפעלול האחרון היא מפני שלשבריר שניה בלבד איבדתי את הריכוז במטרה!!
"הפוך בה והפוך בה דכולא בה"
ידוע הכלל שבכל חלק בתורה ניתן למצוא את כל חלקי התורה כולה.אמנם ,לצורך זאת יש להעמיק ולמצוא ביגיעה רבה ועצומה.
החידוש בפרשתנו הוא: שרצף האירועים המופיע בה : הלוחות הראשונות, חטא העגל ושבירת הלוחות, התיקון והכפרה ע"י תפלת משה, ראיית משה בכבודו של הקב"ה, י"ג מדות הרחמים, לוחות האחרונות, "קרן עור פני משה ", לא התרחשו בהמשך אחד. ונשאלת השאלה, מדוע? הרי לכאורה אינם קשורים זה לזה –
ההסבר לכך הוא: הקב"ה ברא את העולם באופן שבכל דבר יש ראש=התחלה, אמצע, וסוף. וכידוע שהתורה היא ספר האדריכלות של העולם ובמילא כל מה שישנו ושיהיה בעולם נמצא בתורה אמנם בפרשתנו ענין זה נמצא בגלוי: התחלת הפרשה– נתינת הלוחות הראשונות בהם כלולים כל ענייני העולם כולל בריאת העולם.
אמצע הפרשה-מדבר בעניין חטא העגל ושבירת הלוחות והתיקון על כך שזהו כל סדר העבודה בעולם מבראשית. ירידה לצורך עליה ע"י השימוש בענייני העולם על מנת לגלות בו את כבודו של הקב"ה(תכלית כוונת הבריאה )
סוף הפרשה– נתינת הלוחות האחרונות העליה שבאה לאחר הירידה. בלוחות האחרונות ניתנו בנוסף לחמשה חומשי תורה גם התורה שבעל פה כולה וגם קרן עור פני משה. עד שזה מביא למילוי הכוונה בבריאת העולם הגאולה האמיתית והשלימה בה תתגלה גם מעלת התשובה על חטא העגל והמעלה שבאה ע"י שבירת הלוחות.
שם הפרשה מורה על תוכן הפרשה
לפי זה יובן גם איך ייתכן שבפרשה ששמה מורה על נשיאת ראש והוספה בכבודם של ישראל ידובר על אירועים שמראים היפך כבודם של ישראל כחטא העגל ושבירת הלוחות . אלא כל זה בא להוכיח ולהדגיש שאכן אירועים אלו באים בהמשך אחד מכיוון שרק באופן זה ניתן להשלים את כוונת הבריאה. דווקא ע"י הירידה נתווסף כח ותוקף בעבודת השם עד לשלימות בזה בגאולה ואין בהם עצמם תכלית מלבד השלמת הכוונה.
תורת חיים הוראה בחיים
על יהודי לזכור תמיד בכל רגע מהי המטרה והתכלית שבשבילה נברא העולם ושבשבילה הוא עצמו נברא בעולם והיא –הבאת הגאולה בפועל בעולם הזה והעובדה שהוא נתקל במהלך חייו בדברים שנראים סותרים ומפריעים לו בעבודתו אל לו לאבד את הריכוז בנקודת הסיום=התכלית(הגאולה). במילא הוא מיד יבין שגם ענין זה צריך להוביל למילוי הכוונה ועליו להתבונן היטב כיצד עליו להתנהג איתו.
את הכח לזה מקבל כל יהודי ממשה רבינו וכידוע מה שכותב הזוהר הקדוש שבכל דור יש משה שבדור שדרכו עוברים כל ההשפעות הרוחניות והגשמיות לכל אנשי הדור וע"י ההתקשרות אליו זוכים להשלים את הכוונה ולהביא הגאולה לכלל ישראל ולבריאה כולה.(מתורתו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח)
שבת שלום ופורים ושושן פורים קטן שמח
הרב יחיאל עמר בית חב"ד לוד- רמות
הדלקת נרות 17:28
צאת השבת 18:22
עדכונים שוטפים:*🎯
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו
https://chat.whatsapp.com/HtDIwgScwIm5XpuS4CvmXU
בברכה,
צוות "שישי בעיר"