ב"ה
פרשת בלק
קללות או ברכות?!
מסופר על רבי שמעון בר יוחאי , ששלח את בנו רבי אלעזר שילך לשני תנאים צדיקים רבי יונתן בן עוסמיי ורבי יהודה בן גרים על מנת שיברכו אותו.
אולם כשהגיע אליהם וביקשם לברכו, אמרו לו : "יהי רצון שתזרע ולא תקצור, תכניס ולא תוציא, תוציא ולא תכניס, ייחרב ביתך ותהיה אורח, שולחנך יהיה מבולבל ולא תראה שנה חדשה!"
ר' אלעזר שב מבוהל לאביו וטען שהם ציערוהו ואמרו לו היפך הברכות.
ר' שמעון הרגיעו והסביר לו שאלו אכן ברכות:
למשל:
"שתזרע ולא תקצור -שתוליד בנים ובנות אך לא 'תקצור', לא תקבור אותם בחייך שכן הם יאריכו ימים.
"שביתך ייחרב ותהיה אורח – העולם הבא מכונה בית, ואילו בעולם הזה אנחנו אורחים. החכמים בירכו אותך שתאריך ימים בעולם הזה.
בלעם הרשע מקלל או מברך?
מסופר בפרשתינו על בלק מלך מואב שמחליט להשמיד את עם ישראל מהפחד שמא יכבשו את ארצו ויהרגו את עמו.
ובהיותו מכשף גדול ראה שעם ישראל, כוחו בפיו (לימוד תורה ותפילה)
ולכן שכר את בלעם בן בעור הרשע, שהיה נביא לגויים ושונא ישראל גדול וידוע היה שקללותיו מתקיימות.
בלעם אכן ניסה בכל כוחו לקלל את עם ישראל , אך בהיותו נביא לגויים הוכרח להגיד רק את אשר ישים ה' בפיו. ונמצא שבדבריו של בלעם על עם ישראל רמוזים עניינים עיקריים ומהותיים בנושא הגאולה.
כפי שכותב הרמב"ם: "אראנו ולא עתה" – זה דוד. "אשורנו ולא קרוב" – זה מלך המשיח. "דרך כוכב מיעקב"- זה דוד "וקם שבט מישראל"-זה מלך המשיח.
"ומחץ פאתי מואב", "והיה אדום ירשה" – זה דוד.
"וקם שבט מישראל וקרקר כל בני שת, והיה ירשה שעיר אויביו" – זה מלך המשיח.
שבדברי בלעם הרשע בפרשה זו ישנה ההוכחה בתורה על מציאות המשיח וחיוב ביאתו על מנת לגאול את ישראל באחרית הימים .
וממילא החיוב לכל יהודי להאמין במשיח ולצפות לביאתו הוא חיוב מן התורה.
ועל כן, עלינו לשמוח בזה שהרי התורה הבטיחה ובוודאי זה יתקיים בקרוב ממש כפי שהעיד לנו הרבי מליובאוויטש מלך המשיח בנבואתו, ש'אנחנו דור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה' ו'הנה הנה משיח בא'.
אז בואו נהפוך את העולם בהוספה בתורה מצוות ומעשים טובים ונביא אותו עוד היום.(מתורתו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח)
שבת שלום ומבורך
הדלקת נרות שבת 19:32
יציאת השבת 20:32
לעדכונים שוטפים:*🎯
מומלץ להצטרף לקבוצת הווצאפ – שישי בעיר >>
https://chat.whatsapp.com/HtDIwgScwIm5XpuS4CvmXUבברכה,
צוות "שישי בעיר"