הרבי מליובאוויטש הקודם מספר, כי "אצל אדמו"ר האמצעי היה ל"ג בעומר מן החגים המצויינים. הרבי היה יוצא אל השדה. לא היה נוטל ידיו לסעודה, אך לוקח יין-שרף, דבר שהיה אסור עליו מטעמי בריאות. היו רואים אז הרבה מופתים, ובעיקר לגבי הולדת ילדים. כל השנה היו מצפים לל"ג בעומר". בשיחה אחרת הרבי מדבר על חשיבות השמחה בל"ג בעומר במירון. בתוך הדברים סיפר, שיהודי סיפר פעם אחת לאביו, הרבי הרש"ב, שיש יהודים שאינם מניחים תפילין אך הולכים לקברו של רשב"י במירון. השיב לו הרש"ב: "אם רבי לוי-יצחק מברדיצ'ב היה חי היום, היה עושה מיהודים אלה 'נברשת מאירה'" (כלומר שהם עושים שמחה גדולה למעלה בשמיים בזה שמגיעים לשמוח בשמחתו של רשב"י). "רשב"י – רבי שמח" בשנת תרפ"ט קיים רבי יוסף יצחק מליובאוויטש ביקור בארצנו הקדושה. לימים סיפר: "כשזכיתי להיות אצל הרשב"י במירון, שמעתי ביטוי זה: מירון הוא 'אוהל שמח'(ציון של צדיק נקרא גם –אוהל) ; מי שבא לשם מתחזק. כמו-כן שמעתי: רשב"י הוא 'רבי שמח'. הוא לקח על עצמו כל מה שיהודים מחסרים ח"ו בקיום התורה והמצווה" . בהזדמנות אחרת אמר: "כשהייתי בארצנו הקדושה, שמעתי אנשים מדברים: הייתי אצל הרשב"י ואני הולך אל ר' אלעזר. או: הייתי אצל ר' חייא ואני הולך אל ר' עקיבא. אם אומרים זאת בתמימות – זהו עניין ההשתטחות על קבר הצדיק באמת" . רבנו הזקן אמר, שלגבי רשב"י לא נחרב בית-המקדש. פירש זאת רבי הילל מפאריטש: רשב"י היה נשמה דאצילות, ולגבי נשמה גבוהה כזאת אין חורבן הבית בבחינת העלם והסתר על האלוקות ,כלומר שמכיוון שאצלו מאירה הפנימיות שבכל דבר ,כך גם מאירה אצלו התכלית שבשבילה חרב בית המקדש והיא –בנין בית המקדש השלישי בקרוב בימינו וממילא הכל . נשיאי החסידות ציינו את המעלה המיוחדת שבלימוד ספר הזוהר. ה'צמח-צדק' אמר: "לימוד ספר הזוהר מרומם את הנפש". בספר הזוהר נזכרים מאמרי חז"ל שנאמרו לאחר ימיו של רשב"י. אמרו על כך חסידים בשם רבנו הזקן: בשעה שחיבר רשב"י את ספרו, היה בגן-עדן, למעלה מהזמן. עוד אמרו חסידים בשם הרבי: רשב"י חיבר עשרים ושניים ספרים, כמספר כב האותיות: ספר האורה, ספר הברכה וכך הלאה. אך אלינו הגיע רק חלק קטן מהספר השביעי – ספר הזוהר . אדמו"ר האמצעי שאל את משרתו: ממה אתה נהנה יותר – מלימוד משניות או מלימוד ספר הזוהר? ענה המשרת: מלימוד הזוהר, אף-על-פי שבלימוד משניות אני מבין, לפי ערך, מה שאני לומד, ואילו את דברי הזוהר אינני מבין. אמר לו הרבי: אכן, הנשמה נהנית יותר מלימוד זה. והוסיף: הנשמה מבינה מה שהיא לומדת. שלום לאחר מחלוקת שאלו פעם אצל משפיע חסידי: איש פשוט, שאינו שייך ללימוד ספר הזוהר – מה לו ולשמחת ל"ג בעומר? הסביר המשפיע: רשב"י טיהר את האוויר המעופש של העולם, וכך גרם טובה לכל יהודי באשר הוא. שכן כאשר אוויר העולם אינו נקי – משפיע הדבר לרעה על כל אחד, כל אחד ואחד לפי דרגתו; על רב ובעל מדריגה בדרך אחת ועל יהודי פשוט בדרך אחרת. הרבי מליובאוויטש מבאר, שרשב"י היה מתלמידי רבי עקיבא שנשארו בחיים, לאחר מות שאר התלמידים, כי נהג כבוד בחבריו, והייתה אצלו אהבת ישראל בהדגשה. כלומר, הוא תיקן את העניין של "לא נהגו כבוד זה בזה". לכן ל"ג בעומר הוא יום שמחה גדולה – מפני העילוי של שלום הבא לאחר מחלוקת, כיתרון האור שבא מתוך החושך. וע"י שנוסיף כולנו באהבת ישראל נזכה להאיר את החושך ולהביא את הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש.(מתורתו של הרבי ליובאוויטש מלך המשיח) שבת שלום ומבורך . כולם מוזמנים לתהלוכות ל"ג בעומר לכבוד רבי שמעון ביום שלישי הקרוב מכל שכונות העיר למועע הרהל ענק באצטדיון העירוני וכפי שהרבי מליובאוויטש הבטיח שרבי שמעון עצמו הולך עם הילדים בתהלוכה, במילא זה זמן מיוחד ומסוגל להיוושע ולהתברך בכל הברכות כולם. הדלקת נרות 19:03 יציאת השבת 20:00 |