הצלחה וגאווה גדולה לעיר רמלה: 20 מתלמידי בתי הספר בעיר קיבלו בשבוע שעבר תעודת הצטיינות ייחודית לשנה"ל תשע"ט ממנכ"ל משרד החינוך, וזאת בגין הצטיינות יתרה בלימודיהם. התלמידים הפגינו הצטיינות יתרה בהישגיהם הלימודיים ובבחינות הבגרות וכיום הם ממשיכים במסלולי הלימוד באקדמיה או בשירות משמעותי בצה"ל, עתודה ובשירות הלאומי!
תעודת ההצטיינות ניתנת לתלמידים שסיימו את מבחני הבגרות שלהם באופן מלא ובממוצע מצטבר של מעל 90 נק', לצד תנאים נוספים, בהם אנגלית ברמת 5 יח"ל, מתמטיקה ברמה של 4 או 5 יח"ל, וכן השתתפות פעילה ומצטיינת בתכנית להתפתחות אישית ובמעורבות חברתית וקהילתית למען הציבור.
את התעודה הסופר יוקרתית העניק ראש העיר, מיכאל וידל בנוכחות סגן ראש העיר, חברי מועצה, מנהלת אגף החינוך מנהלת מחלקת בתי ספר, המנהלים והמשפחות הגאות!
בדבריו ציין ראש העיר: "אני מלא בגאווה על התלמידים, הם בונים את העתיד שלהם ולאן שיפנו במסלול חייהם, ההצטיינות תהיה חלק מהם. אני גאה במורים ובמערכת החינוך העירונית שמאמינה בתלמידי העיר. הם עושים זאת לא רק עם המצוינים אלא גם עם הבינונים והחלשים ומקדמים אותם למצוינות"
מדבריה של מנהלת אגף החינוך, נעה בן יוסף: "אנשי חינוך מבדילים בין המושג "הצטיינות" למושג "מצוינות". הצטיינות מציגה את מעמדו של אדם "מצטיין" ביחס לבני אדם אחרים המדורגים נמוך ממנו בסולם כלשהו.
הרוצים "להצטיין" מתחרים זה בזה, שכן רק אחד מהם יכול להגיע לראש הסולם.
בניגוד להצטיינות, למצוינות אין סולם הערכה אובייקטיבי ואין לה צורך בהשוואה לאחרים. היא מציגה את מקומו של אדם ביחס להשגת מטרה שהציב לעצמו; היא תלויה רק באדם עצמו ובמידה שבה מיצה את יכולותיו. במלים אחרות, כדי להצטיין אדם צריך להיות יותר טוב מאחרים; כדי ל"ִהתְמַצְייֵן" אדם צריך לעשות הכי טוב שהוא עצמו יכול. עבורכם תלמידים יקרים נכתבו שני המושגים הצטיינות ומצוינות גם בתחום הלימודי וגם בערכי
מאחלת לכם המון הצלחה בהמשך הדרך אתם גאווה לבית הספר ולעיר רמלה!"