שילה סעד, פעוט בן שלוש מהמושב שוקדה, נהרג בתחילת חודש אפריל השנה מפגיעת רכב במושב כפר מימון שבמועצה האזורית שדות נגב. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש, תוך ביצוע פעולות החייאה, אך בבית החולים נקבע מותו. שילה בן השלוש הוא אחד מחמישה ילדים שנהרגו בתאונות דרכים כהולכי רגל מתחילת שנת 2021. בכל שנה נהרגים בממוצע 13 ילדים בגילאי 0-14 בתאונות דרכים כהולכי רגל בערים ובישובים – ילד הרוג בכל חודש בממוצע.
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2020 נפגעו 454 ילדים (0-14) כהולכי רגל בתחום העירוני. מבין הילדים שנפגעו בעת שצעדו בדרכי העיר או הישוב, 14 ילדים נהרגו. בנוסף עולה מהנתונים כי בשנה הקודמת 80 ילדים נפצעו באורח קשה כהולכי רגל בתחום העירוני. העיר בה נפגעו הכי הרבה ילדים שהיו הולכי רגל בשנת 2020 היא ירושלים (59 נפגעים) ואחריה בני ברק (48 נפגעים) ותל אביב (19 נפגעים) בפער משמעותי.
בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתחום העירוני למעלה מ-6,300 ילדים הולכי רגל בתאונות זאת מתוך 6,525 שנפגעו בכלל הכבישים (גם הבינעירוניים), בתחום העירוני נהרגו בעשור האחרון 136 ילדים ו-1,298 נפצעו באורח קשה.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן להיות הולך רגל במדינת ישראל, במיוחד לילדים שאינם בעלי מודעות מספקת לסכנות ולהתנהגות כביש בטוחה. המדינה צריכה לקחת אחריות לביטחונם של הילדים, להפסיק להאשים אותם בפגיעות של עצמם ולהעלות לראש סדר העדיפויות את ההגנה עליהם. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות חייבים לקדם התקנת פסי האטה בסביבת מוסדות החינוך, פארקים ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. פס האטה הוא אמצעי פשוט וזול ליישום שמרסן את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים".