"זאת חוקת התורה…ויקחו אליך פרה אדומה תמימה.."
בפרשתנו פותחת התורה במצוות פרה אדומה, באופן מיוחד משתמשת התורה בביטוי לא שגרתי ובמקום לכתוב 'זאת חוקת הפרה' כותבת התורה 'זאת חוקת התורה'. מזה מובן, שבמצווה זו טמון יסוד כללי ועיקרי ,שצריך להיות חדור בכל מצוות התורה.
ובהקדמה– בתורה באופן כללי, ישנם שלושה סוגי מצוות:
א. משפטים –
מצוות המובנות בשכל אנושי וההיגיון הבריא כביכול היה מחייב את קיומם. כגון: לא תגנוב, לא תרצח וכיוצא בזה. עד כדי כך ש התורה עצמה קובעת כי אלו לא ניתנה התורה ,היינו צריכים ללמוד מדברים בעולם כגון : לנהוג בצניעות- מהחתול , ולא לגזול -מהנמלה ..כיוון שההגיון הבריא היא מוביל אותנו לכך…
ב. עדות –
מצוות שאחר שנצטווינו לקיימן ניתן להבינן והן עדות למאורעות שקרו לעם ישראל , כגון:
מצוות סוכה- זכר לענני הכבוד במדבר.
אכילת מצה בפסח- זכר ליציאת מצרים וכיוצא בזה.
ג. חוקים –
מצוות שאינן ניתנות להבנה כלל וכלל וקיומן הוא אך ורק מצד קבלת עול . כגון :
מצוות פרה אדומה. שנועדה לטהר אדם שנטמא למת, על ידי שמזים (מתיזים) עליו מאפר הפרה ואילו הכהנים הטהורים המתעסקים בהכנת האפר נטמאים ממנו.
'חוקים=רצון המלך'
מכיוון שהתורה , תורה מלשון הוראה, מלמדת אותנו כיצד עלינו לקיים את מצוות ה' , היא מבהירה לנו שגם המצוות המובנות לנו והמחוייבות מצד ההיגיון והמוסריות, כמו-משפטים ועדות, עלינו לקיימן לא בגלל שאנו מבינים את הצורך והחשיבות שבקיומן אלא בקבלת עול-"חוקה חקקתי,גזירה גזרתי ואין לך רשות להרהר אחרי'ה"
קיום המצוות באופן זה מבטא את הקשר הפנימי והעמוק שבין יהודי לקדוש ברוך הוא קשר על שכלי, המביא אותו להתבטלות מוחלטת לרצון הבורא בקיום המצוות במעשה בפועל.
רק כאשר ניגש לקיום המצוות באופן של חוקים נצליח להתגבר ולוותר על מילוי האינטרסים האישיים, גשמיים או רוחניים ובכך נזכה במהרה לקיום היעוד
"ושם-(בגאולה) נעשה כמצוות רצונך" (נעשה את רצון המלך בשלימות)
וכפי שחכמינו ז"ל אומרים-"עבד מלך-מלך" דווקא קיום המצוות כמו עבד מתוך שמחה והתמסרות רק מפני שכך ציווה המלך הוא שיתן לנו את ההגבהה האמיתית
ויראו כל באי עולם שכל יהודי הוא לא רק בן של מלך אלא מלך ממש מצד היותו קשור עם מלך מלכי המלכים הקב"ה( משיחות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח)
שבת שלום ומבורך
הדלקת נרות שבת 19:30
יציאת השבת 20:30
א. משפטים –
מצוות המובנות בשכל אנושי וההיגיון הבריא כביכול היה מחייב את קיומם. כגון: לא תגנוב, לא תרצח וכיוצא בזה. עד כדי כך ש התורה עצמה קובעת כי אלו לא ניתנה התורה ,היינו צריכים ללמוד מדברים בעולם כגון : לנהוג בצניעות- מהחתול , ולא לגזול -מהנמלה ..כיוון שההגיון הבריא היא מוביל אותנו לכך…