לצד האצת פרויקטי תשתית, תחזוקת המסילות וקרונות הרכבת, ניצלה רכבת ישראל את השבועות בהם הופסקה תנועת הרכבות לשדרוג של כ-40 תחנות ברחבי הארץ, המהוות מעל למחצית מכלל תחנות הרכבת.
עבודות אלה שנאמדות למעלה מ-15 מיליון שקלים, תוכננו להתבצע במהלך השנים הקרובות, והואצו משמעותית בהתאם להנחייתו של מנכ"ל הרכבת, מיכאל (מיכה) מייקנסר, עם תחילת משבר הקורונה והפסקת שירות הרכבות בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
בימים אלה משלימה הרכבת את האצת העבודות בתחנות, לקראת חזרתה ההדרגתית של תנועת הרכבות ביום ראשון ה-17.5.20, זאת בכפוף לאישורו של משרד הבריאות להפעלת הרכבת.
מנכ"ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר ציין: "אנו נערכים לפתיחת התחנות וחידושה ההדרגתי של תנועת הרכבות, וממתינים לקבלת האישורים לכך ממשרד הבריאות.
לצד האצת פרויקטים נרחבים בתחום תשתיות המסילה, חישמול וצי הנייד, ניצלנו את התקופה האחרונה לביצוע שיפוצים ושדרוגים במעל למחצית מתחנות הרכבת בארץ, כך שהציבור ייהנה משירות מתקדם ואיכותי יותר עם החזרה ההדרגתית לשגרה.
זו ההזדמנות להזכיר לנוסעינו כי כללי הריחוק החברתי תקפים גם ברכבת, עטיית מסיכה, שמירת מרחק בקרונות ברציפים, שמירה על היגיינה והימנעות מנסיעה במקרה של תסמיני מחלה."
*עיקר שדרוגי תחנות הדרום:*
תחנת אשקלון –
בתחנה המשרתת למעלה מ-125 אלף נוסעים בחודש התווסף קירוי בחלקים רבים ברציפים ובוצעו עבודות צביעה נרחבות. זאת לצד האצת העבודות להקמת מתחם תפעולי חשמלי חדש המוקם בעיר, וחיבורו לרשת המסילות הארצית.
תחנת רחובות –
בתחנה הנחשבת לאחת המרכזיות בארץ עם כ-180 אלף נוסעים מידי חודש, יחלו בקרוב עבודות נרחבות בעלות של כ-15 מיליון ₪ הכוללות שדרוג ושיפוץ מקיף של מבני התחנה, תוספת של שערי כניסה ויציאה לרציפים והוספת עמדות בידוק בטחוני וקרוסלות יציאה לשיפור זרימת הנוסעים והפחתת עומסים, שדרוג של תאי השירותים, שדרוג המעבר התת קרקעי בין הרציפים, שיפור אמצעי הנגישות ושדרוג מערכת גילוי האש בתחנה.
חזית התחנה תשודרג גם היא משמעותית עם הרחבת מדרכת הולכי הרגל הסמוכה לכניסה, הוספת גגון לקירוי הכניסה, תוספת של חניות אופניים, שתילת עצים ועבודות גינון שונות.
תחנת אשדוד- עד הלום
בתחנה המשרתת כ-160 אלף נוסעים בחודש שודרגו המעליות ובוצעו עבודות צביעה נרחבות, ושיפוץ מרחב השירותים בעלות של קרוב ל-600 אלף ₪.
תחנת קריית גת-
המשרתת מידי חודש כ- 60 אלף נוסעים בוצע גינון ועיצוב סביבת התחנה בעלות של כ- 20,000 שקלים.
תחנת שדרות-
המשרתת מידי חודש כ-45 אלף נוסעים בממוצע, בוצע חיפוי קירות היקפיים ברציף וצביעת אלמנטים כמו פחים וספסלים ברציף בעלות של קרוב ל-80 אלף שקלים.
בתחנות ב"ש מרכז וב"ש צפון האוניברסיטה בוצעו עבודות צביעה נרחבות. בנוסף בתחנת ב"ש צפון האונ' הוקמו תאי שירותים נוספים בקומת הרציפים ושודרגו השירותים הקיימים בקומת הכניסה, שיפור הנגישות לבעלי מוגבלויות, כל זאת בעלות של כמיליון שקלים. כל זאת לצד עבודות תשתית ופיתוח להוספת רציף חמישי בתחנת ב"ש מרכז, אשר יאפשר הגדלת תדירות הרכבות בתחנה בעתיד.